torsdag den 5. december 2013

Har du som journalist nogensinde sagt nej til en opgave pga. faren eller frygten for konsekvenserne?

Efter i sin tid at have dækket krigen i Irak i et par år, hvor jeg havde været inde i det kaotiske, krigshærgede land en 20-25 gange, måtte jeg bede TV2 om at få en pause.
Sagen er, at når man er bange, så tærer det utrolig meget på psyken, og man bliver meget, meget træt. Selvom man, når man kommer ud, sover i nogle dage, så er man stadigvæk træt indeni. Jeg var ofte så ødelagt af et par uger inde i Irak, at det tog hele min friperiode at komme på benene igen. Og når jeg endelig var klar, skulle jeg tilbage ind i Irak igen.

Det var næsten værre for min familie, end det var for mig selv. For selv når jeg var hjemme, så var jeg der i virkeligheden ikke alligevel. Den pris var for høj. Heldigvis har jeg en god arbejdsplads og nogle forstående chefer. Så fik jeg nogle års pause med Irak, og det var godt og nødvendigt. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar